Thursday 22 December 2011

ayam katok

Ahad lepas saya gi kedai nak beli barang masak... pastu tengok gambar di bawah ni apa yang saya dah jumpa..... 




cuma kulit bahagian leher tu jer yg nampak terkoyak ... saya jumpa dua ekor.... saya rasa saya tak silap sebab ada sorang lagi customer pun kata tak potong....
rasa2nya macam mana ayam tu mati tanpa salur penapasannya dipotong yer? kot mati sebab kena sepak terajang... atau mati terseksa masuk dalam mesin cabut bulu?... bayangkan la kita termakan bangkai... uwekkkk... untuk beberapa hari ni menu saya cuma daging lembu dan seaput jer.... kembang tekak nengok ayam....
Pada hari yang sama saya call JAWI.. malangnya bahagian yg bertanggungjawab dengan aduan seumpama ini tak bekerja pada hari Ahad... (pulak dahhhh... baru aku tau..... ingatkan kalo terima complain dorang terus pergi ambush)
Apa2 pun baru semalam saya call jawi dan baru jap ni saya berpeluang e-mailkan aduan attached gambar sekali... biasala anak2 sentiasa kat keliling... selagi anak2 tak tidur saya mmg takada peluang nak guna laptop ngan aman.

Harap2 Jawi amek tindakan sewajarnya lepas saya wat aduan....
Selalunya saya beli ayam segar kat ayamas atau kat kedai pakcik kat2 rumah ni dia sembelih sendiri. Tapi yang dah jadi lauk kat2 restraunt2 ..gerai2 tuh dari mana sourcenya yer?

2 comments:

  1. alamak kembang lak tekak sy tgk ayam nih..


    diaorang ni x bertggjwab btul lah kan

    ReplyDelete
  2. agaknya mati sbb sakit... ayam tu gemuk2 tapi mcm ada bintik2 kat kulit dia... yuksss

    ReplyDelete